Lavet af Lene Lebeck med over 10 års erfaring indenfor arbejdsmiljø og trivsel

Styrk arbejdsmiljøet og opnå store fordele

Tænker du på at gøre noget ved arbejdsmiljøet eller at er det ved at være på tide at på lavet eller opdateret personalehåndbogen?

Bare rolig, du er nemlig ikke alene og hjælpen er lige ved hånden.

Jeg har samlet en 14 siders E-personalehåndbog med inspiration til indhold
f.eks. arbejdsmiljø, ansættelsesforhold og øvrige retningslinjer i virksomheder.

Lene Kofoed Lebeck
Arbejdsmiljøpartner

Din arbejdsmiljøpartner

Udfyld formularen og modtag din gratis 
E-bog og compliencetjek rabatkode

Modtag personalehåndbogen

* indicates required

Bestil compliancetjek af din personalehåndbog

Er indholdet i din personalehåndbog
up-to-date?

Personalehåndbogen er et værdifuldt redskab for både dig og dine medarbejdere. Det er derfor vigtigt at den er simpel, anvendelig og ajourført med de nyeste ændringer og krav.

Jeg samarbejder med Legal Amicus og du kan kontakte dem for yderligere information om en juridisk gennemgang af jeres personalehåndbog.

Kontakt Legal Amicus her

Lebeck & Ko. kan ikke drages til ansvar for køb af ydelser hos Legal Amicus.

Arbejdsmiljøfordele

Vær på forkant

Skab overblik og overskud

  • Brug din tid på det, der skaber værdi
  • Undgå brandslukning
  • Undgå evt. arbejdsulykker
  • Undgå evt. bøder fra Arbejdstilsynet.

Trivsel & arbejdslyst

Trives dine medarbejdere, skaber det

  • Højere kvalitet og effektivitet i arbejdet
  • Gode og stolte ambassadører for din virksomhed
  • Mindre personaleomsætning
  • Mindre sygefravær.

Kundetilfredshed

Et godt kundeforhold skabes ved relationer og troværdighed:

  • God omtale af din virksomhed, produkter og serviceydelser
  • Mersalg
  • Flere samarbejds-muligheder
  • Gode og stolte ambassadører for din virksomhed.

Bedre bundlinje

Bedre bundlinje skabes ikke kun ved besparelser, men også gennem:

  • Dygtige og stabile medarbejdere
  • Konstant fokus på det gode fysiske og psykiske arbejdsmiljø
  • Fleksibilitet
  • Kreativitet og forandringsvillig.

Min virksomhed

Jeg hjælper virksomheder med at vælge, prioritere, strukturere og implementere aktiviteter, der fremmer den gode trivsel og sikkerhed på arbejdspladsen og som skaber både strategisk og operationel VÆRDI og UDBYTTE for både medarbejdere og virksomhed. Eksempler på disse aktiviteter kan du se i videoen –>

Trivsel kan ses på bundlinjen

Når dine medarbejdere har gode fysiske og psykiske rammer at udføre deres arbejde i, trives de godt og er mere effektive. De medarbejdere, der trives har mindre sygefravær, ligesom et sikkert arbejdsmiljø er med til at forebygge arbejdsulykker, der ville have kostet dyrt, både på det økonomiske og personlige plan. Arbejdsmiljøopgaverne er derfor ikke bare lovpligtig tidsspilde, det er omsorg, god stil og økonomisk fornuft.

 

Vi ses på bundlinjen!

Elefanten

Står du tæt på elefanten og synes, at arbejdsmiljøopgaven virker helt uoverskuelig og spørgsmålene kan være mange?

Det kan gøres enkelt og overskueligt ved at træde et skridt tilbage og det vil jeg gerne hjælpe dig med:

  • Du får overblik og overskud.
  • Du får en plan for de arbejdsmiljøaktiviteter,
    der skal sættes i gang.
  • Du får en troværdig arbejdsmiljøsparringspartner.

Fordele og udbytte

Jeg kan hjælpe jer til en sundere arbejdsplads

Fast samarbejdspartner

Med Lebeck & Ko. som fast samarbejdspartner sikrer du kontinuerlig fremdrift i arbejdsmiljøarbejdet, både på strategisk niveau og i selve udførelsen af opgaverne. Jeg er troværdig, pragmatisk og har en nysgerrig tilgang til arbejdslivet, hvilket betyder at jeg ser muligheder og ikke lader mig bremse af modstand. Du får en god og troværdig samarbejdspartner, der skaber og bevarer overblikket, samt sikrer fremdrift i små og store projekter.

Arbejdsmiljøscreening

Med en arbejdsmiljøscreening, får du en fuld rapport, som giver dig det komplette overblik over virksomhedens fysiske og psykiske arbejdsmiljø. Screeningsrapporten er let og overskuelig og indeholder en plan for de aktiviteter, der skal og bør sættes i gang. Du får overblikket og sammen kan vi tage action, hvor det er nødvendigt.

APV og årlig arbejdsmiljødrøftelse

Det er lovpligtigt!

Alle virksomheder med ansatte skal udarbejde en APV og afholde den årlige arbejdsmiljødrøftelse. APV´en skal belyse de problemstillinger som medarbejderne har indenfor områderne: fysiske, ergonomiske, biologiske, kemiske, psykiske påvirkninger samt arbejdsulykker og sygefravær.

APV´en skal afholdes skriftligt eller som dialog, dog skal der være en skriftlig konklusion og følges op af f.eks. handleplaner til forbedringer. Jeg skaber sammen med medarbejderne et fortroligt ”rum” med plads til at ytre sig uden at være begrænset af at sidde overfor chefen. Du får et godt værktøj til at skabe overblik og udbedre de problemstillinger som medarbejderne oplever i hverdagen.

Arbejdslyst og personprofiler

Flere undersøgelser viser bl.a. at medbestemmelse og sygefravær hænger sammen, så hvorfor ikke tage temperaturen på arbejdslysten og bliv klogere på personprofiler og adfærd i teamet? Du og medarbejderne får et omfattende indblik i individuel og teamets trivsel, samt personprofiler og adfærd.

Direktør, Amstrup Skilte

Vibeke Amstrup

”For os, som en mindre virksomhed, skaber Lene tryghed og bidrager med stor faglig arbejdsmiljøviden. Hun er god til at sætte sig ind i vores behov, og har bevidstheden om, at vi har brug for noget andet end en virksomhed med flere hundrede medarbejdere. Vores medarbejdere er lige så glade for samarbejdet, som vi er”

ESH Manager Danfoss Drives

Martin Nielsen

“Sidste år inviterede vi Lene til vores årlige arbejdsmiljødrøftelse i arbejdsmiljøorganisationen med et indlæg omkring emnet ”det gode arbejdsmiljø og god trivsel”. Vi blev inspireret af engagement og motivation krydret med dygtig faglighed, og Lene formåede virkelig at kommunikere sit budskab og involvere deltagerne aktivt. Vi kan derfor varmt anbefale Lene til en bred pallette af emner indenfor arbejdsmiljø.”

Fik du hentet din gratis E-bog? 
Det er aldrig for sent at gøre det rigtige